Wczytywanie strony

Rozmowa z Karolem Serwatko z Way Better – nowym członkiem Polskiego Klastra Budowlanego

Data opublikowania: 02/09/2025

Jakie były kluczowe motywacje Państwa firmy do dołączenia do Polskiego Klastra Budowlanego? Czego oczekujecie od tej współpracy?

Karol Serwatko (Way Better) Polski Klaster Budowlany to, z naszej perspektywy, najciekawsza organizacja biznesowa zrzeszająca firmy z branży budowlanej w Polsce. Dołączenie do tego grona jest dla nas zarówno nobilitacją, jak i szansą na nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami z sektora, który dobrze znamy i rozumiemy.

Mamy doświadczenie w tworzeniu strategii marketingowych, projektowaniu stron internetowych i aplikacji, prowadzeniu kampanii performance Google Ads i Meta Ads oraz wdrażaniu automatyzacji procesów. Nasze kompetencje opierają się nie tylko na realizacjach agencyjnych, ale również na osobistym i biznesowym doświadczeniu w branży. Mój wspólnik, Mateusz Kropiewnicki, jest absolwentem Wydziału Budownictwa Politechniki Białostockiej i prowadzi firmę zajmującą się zarządzaniem najmem nieruchomości. Z kolei ja przez kilka lat zajmowałem się pośrednictwem w sprzedaży nieruchomości.

Wspólnie stworzyliśmy lokalny, nieistniejący już portal nieruchomości askdom.pl. W sierpniu tego roku, po wielu miesiącach negocjacji, kupiliśmy domenę dom.pl, pod którą tworzymy ogólnopolski portal nieruchomości i branży budowlanej. Planowany start projektu to perspektywa najbliższych kilku miesięcy.

 

Proszę opowiedzieć o historii i profilu działalności Państwa firmy – jak się zaczęło i jak wygląda obecna oferta?

Karol Serwatko (Way Better) Nasza historia to sześć lat pracy z Mateuszem jako wspólnicy. Zaczynaliśmy od projektu portalu askdom.pl, jednak szybko dostrzegliśmy, że potrzebujemy wsparcia zarówno mocnej merytorycznie agencji marketingowej, jak i doświadczonego software house’u. Naturalnym krokiem było więc stworzenie własnej agencji marketingowej, co przyszło nam stosunkowo łatwo.

Największym wyzwaniem na początku okazało się zbudowanie zespołu. Na starcie stawialiśmy na pracowników o kompetencjach jak Da Vinci, czyli osoby wszechstronne. Z czasem zrozumieliśmy jednak, że współczesny marketing wymaga wysokiej specjalizacji, a skuteczny zespół tworzą eksperci w wąskich dziedzinach. Trzon naszej kadry stanowią osoby, które są z nami od lat.

Kolejną trudnością było znalezienie software house’u, który sprostałby naszym ambicjom stworzenia ogólnopolskiego portalu nieruchomości. Kilka prób zakończyło się niepowodzeniem, co wpłynęło również na nasze działania lokalne. Były to jednak cenne lekcje, które pozwoliły nam w 2024 roku zbudować własny software house.

Dziś działamy w 25-osobowym zespole, obejmującym zarówno agencję marketingową, jak i software house. Zajmujemy się  kompleksowymi rozwiązaniami dla firm w zakresie digital marketingu i kampanii reklamowych, tworzymy strony internetowe, e-commerce i aplikacje. Wdrażamy też optymalizację procesów wewnętrznych i automatyzacje, realizujemy warsztaty strategiczne i wsparcie biznesowe.

 

W jakich segmentach rynku budowlanego działacie Państwo najaktywniej i jakie realizacje są dla Was szczególnie reprezentatywne?

Karol Serwatko (Way Better) Współpracujemy z firmami z branży budowlanej i pokrewnych, realizującymi inwestycje deweloperskie, zajmującymi się pośrednictwem w sprzedaży i najmie nieruchomości, a także z przedsiębiorstwami działającymi w obszarze wyposażenia i urządzania wnętrz. Mamy doświadczenie w projektach dla firm z sektora OZE jak również w bardziej niszowych obszarach m.in. dla wypożyczalni sprzętu budowlanego czy firm instalujących specjalistyczny sprzęt medyczny na etapie budowy szpitali.

Równolegle rozwijamy własne produkty, takie jak Gastrofy, czyli aplikacja dla branży gastronomicznej oraz debiutujący w najbliższych miesiącach ogólnopolski portal nieruchomości i branży budowlanej dom.pl. W przygotowaniu mamy też inne aplikacje, o szczegółach których nie możemy jeszcze mówić.

 

Jakie są największe wyzwania, z którymi obecnie mierzy się Państwa firma – zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym?

Karol Serwatko (Way Better) Na poziomie strategicznym mamy kilka kluczowych obszarów. Jednym z nich jest na pewno strategia biznesowa i pozycjonowanie. Mimo że dokładnie zdefiniowaliśmy naszą niszę i unikalną wartość w tej bardzo konkurencyjnej branży, wyzwaniem pozostaje konsekwentne budowanie silnej marki agencji. Mamy plan rozwoju, dobrze znamy rynek i śledzimy trendy, ale wciąż musimy pracować nad tym, żeby nasza marka była jeszcze bardziej rozpoznawalna.

Kolejnym obszarem jest strategia klienta i portfela usług. Stale dbamy o to, by utrzymać odpowiedni balans między dużymi a mniejszymi projektami. Wyzwaniem jest ciągłe dywersyfikowanie źródeł przychodów i rozwijanie usług o wysokiej marżowości, tak aby zapewnić stabilny wzrost. Dodatkowo, w obszarze strategii marketingowej agencji chcemy zwiększyć naszą obecność w mediach branżowych i na eventach, ale tym razem w oparciu o spójną, dobrze zaplanowaną strategię. Prowadzimy też działania z zakresu employer brandingu, co jest dla nas bardzo istotne. Jeśli chodzi o technologię, intensywnie inwestujemy w AI, automatyzacje i nowoczesne narzędzia, żeby skalować nasze procesy, co jest jednocześnie szansą i wyzwaniem.

Jeśli chodzi o obszary operacyjne, tutaj kluczowe jest zarządzanie projektami i klientami. Mamy już wypracowane standardy, które stale optymalizujemy, ale wyzwaniem pozostaje utrzymanie transparentnej komunikacji i raportowania, usprawnianie współpracy między działami i pilnowanie terminów, co w dynamicznym środowisku jest ciągłą pracą. Ostatnim, ale nie mniej ważnym obszarem są finanse i procesy wewnętrzne. Skutecznie prognozujemy przychody i koszty, jednak ciągle szukamy sposobów na ulepszenia. Dużym wyzwaniem pozostaje pełna automatyzacja powtarzalnych zadań oraz standaryzacja dokumentów i procedur, co wymaga sporych nakładów pracy, ale w perspektywie długoterminowej przyniesie wiele korzyści.

 

Czy mogą Państwo wskazać obszary, w których widzicie potencjał synergii lub wspólnych projektów z innymi członkami klastra?

Karol Serwatko (Way Better) Wszystkie elementy, o których wspomniałem w poprzednich odpowiedziach, stanowią nasze mocne strony. W tych obszarach czujemy się pewnie i wiemy, że możemy być wartościowym partnerem dla członków klastra, zarówno w projektach stricte marketingowych, jak i w realizacjach łączących marketing z technologią.

 

Aby zapoznać się z ofertą, realizacjami oraz innymi informacjami o naszym Klastrowiczu zapraszamy do odwiedzenia strony https://www.waybetter.pl/nasze-realizacje

Logotypy: Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolita Polska, PARP, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Adres:

Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe

Polski Klaster Budowlany

Polski Klaster Budowlany Prosta Spółka Akcyjna

ul. Pułkowa 11A, 15-143 Białystok

Tel./fax (85) 652 61 07
biuro@polskiestowarzyszenie.pl

Dane rejestrowe:

NIP: 542-290-15-67
REGON: 052252089
KRS: 0000221615

SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Konto bankowe:

Bank Spółdzielczy O/d w Zaściankach 07 8060 0004 0842 5276 2000 0010

© 2023 Polski Klaster Budowlany. Wszelkie prawa zastrzeżone.