Wczytywanie strony
  • Strona główna
  • Wpisy
  • Aktualności
  • TINES z polskimi rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025 – polska technologia w służbie nowoczesnej infrastruktury kolejowej

TINES z polskimi rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025 – polska technologia w służbie nowoczesnej infrastruktury kolejowej

Data opublikowania: 17/10/2025

Nasz klastrowicz firma TINES podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2025 w Gdańsku zaprezentowała najnowsze osiągnięcia w zakresie elementów konstrukcji nawierzchni dróg szynowych, pokazując, że polska myśl techniczna i krajowy kapitał z powodzeniem wyznaczają kierunki rozwoju infrastruktury szynowej w Europie. Na stoisku TINES oraz w Salonie Innowacji odwiedzający mogli zapoznać się z szerokim portfolio systemowych rozwiązań przeznaczonych do stosowania w bezpodsypkowych nawierzchniach torowych opracowanych z myślą o kolei nowej generacji. Szczególne zainteresowanie wzbudził– system bezpodsypkowej nawierzchni torowej dla kolei dużych prędkości – TINES® EBS, oraz system zintegrowanej nawierzchni kolejowo drogowej – TINES® GTP. Rozwiązania zapewniają wysoką trwałość i niezawodność, a co za tym idzie – bezpieczeństwo użytkowania.

 

   

 

Podczas targów Prezes Zarządu TINES Rail SA, Tomasz Szuba, został zaproszony do udziału w debacie „Technologie przyszłości dla kolei”, zorganizowanej przez Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS). W dyskusji uczestniczyli przedstawiciele czołowych firm branży – Alstom, Siemens Mobility, Stadler, Medcom i Nevomo. Rozmowy koncentrowały się na innowacjach, cyfryzacji oraz ekologicznych rozwiązaniach w transporcie szynowym. Prezes TINES zwrócił uwagę na znaczenie synergii między inżynierią infrastrukturalną a technologiami cyfrowymi, które wspólnie wyznaczają kierunek rozwoju nowoczesnej kolei.
   
W ramach sesji „HSR PL 2025 – High Speed Railway Poland”, zorganizowanej przez SITK RP oraz Instytut Kolejnictwa, Tomasz Szuba zaprezentował system TINES® SLAB TRACK EBS –
rozwiązanie prefabrykowanej nawierzchni torowej dla prędkości powyżej 250 km/h. Podczas wystąpienia podkreślił, że dorobek techniczny firmy powstał dzięki współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Instytutem Kolejnictwa, polskimi uczelniami technicznymi oraz Urzędem Transportu Kolejowego, co potwierdza skuteczność i bezpieczeństwo opracowanych technologii. Tylko wspólne działanie przyniesie sukces Polskiej branży kolejowej.
Doradca Zarządu ds. badawczo – rozwojowych dr inż. Wojciech Oleksiewicz w swoim wystąpieniu w Salonie Innowacji podkreślił znaczenie stosowania izolatorów wibroakustycznych, w tym mat wibroizolacyjnych, które tłumią drgania i redukują hałas generowane przez ruch kolejowy. Rozwiązania takie jak TINES® Polymat oraz TINES® Rubbermat, stosowane zarówno w konstrukcjach podsypkowych, jak i bezpodsypkowych, stanowią odpowiedź na rosnące wymagania w zakresie komfortu akustycznego i trwałości nawierzchni torowych. TINES potwierdził, że jest gotowy, by aktywnie uczestniczyć w budowie polskiego systemu kolei dużych prędkości – opartego na krajowej wiedzy, technologii i współpracy z kluczowymi instytucjami sektora.
Logotypy: Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolita Polska, PARP, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Adres:

Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe

Polski Klaster Budowlany

Polski Klaster Budowlany Prosta Spółka Akcyjna

ul. Pułkowa 11A, 15-143 Białystok

Tel./fax (85) 652 61 07
biuro@polskiestowarzyszenie.pl

Dane rejestrowe:

NIP: 542-290-15-67
REGON: 052252089
KRS: 0000221615

SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Konto bankowe:

Bank Spółdzielczy O/d w Zaściankach 07 8060 0004 0842 5276 2000 0010

© 2023 Polski Klaster Budowlany. Wszelkie prawa zastrzeżone.