Wczytywanie strony

Zasoby pod kontrolą- AMAGE Systems

Data opublikowania: 18/07/2024
Sławomir Mikuła

Sławomir Mikuła, Prezes AMAGE Systems

 

Zasoby pod kontrolą – zarządzanie zasobami dla branży budowlanej/wsparcie zakładów przemysłowych

AMAGE Systems to firma informatyczna dostarczająca od 2016 roku rozwiązań dla branży budowlanej oraz zakładów przemysłowych/produkcyjnych. Członkiem Polskiego Klastra Budowlanego jesteśmy od 2018 roku. Nasze rozwiązania mają jedną wspólną cechę, która jest naszym mottem „assets under control” czyli umożliwiamy naszym klientom pełne zarządzanie zasobami na swojej budowie lub wybudowanej inwestycji.

Łączenie ognia z wodą, albo jak połączyć etap budowy oraz eksploatacji.

W naszych rozwiązaniach staramy się łączyć proces budowy i eksploatacji od czasów, gdy BIM i pełne zarządzanie procesem były w Polsce dopiero planowane. Usprawniamy obieg informacji i rozliczenia finansowe bezpośrednio na placu budowy oraz w zakładzie przemysłowym. Nasze rozwiązania wspierają osoby zarządzające budowami, podwykonawców budowlanych, koordynatorów prac, osoby odpowiedzialne za działanie zakładów przemysłowych o ruchu ciągłym i firmy je obsługujące. Za pomocą naszych rozwiązań i gamy technologii identyfikacyjnych możemy przyśpieszyć obieg informacji, dostarczyć dokładnych danych finansowo-rozliczeniowych i ułatwić zarządzanie w bardzo szybko zmieniającym się otoczeniu. Możemy skalować nasze rozwiązania od małych budów i zakładów do centralnie zarządzanych korporacyjnych systemów obejmujących setki obiektów.

Dla osób zarządzających placami budów nasze rozwiązania dostarczają pełnego zestawu funkcji niezbędnych do sprawnej koordynacji prac ze szczególnym naciskiem na obrót materiałów. Wspieramy obszar zamówień, dostaw, pełnej weryfikacji wprowadzanych na budowę materiałów. Rozliczamy finansowo dzierżawy/najmy w obszarach takich jak szalunki i urządzenia drobne. Udostępniamy narzędzia do sprawnej komunikacji i przekazywania odpowiedzialności pomiędzy generalnym wykonawcą a podwykonawcami. Posiadamy unikalne narzędzia do nadzoru nad postępem budowy uwzględniające identyfikację elementów i montaże zgodnie z projektem wykonawczym m.in. w obszarze prac elektrycznych oraz orurowania. Wszystko to na platformie działającej w każdych warunkach.

Dla osób zarządzających zakładami przemysłowymi i budynkami oferujemy rozwiązania z obszaru utrzymania ruchu i zarządzania nieruchomością (Facility Management) takie jak obsługa zgłoszeń serwisowych, obchodów technicznych oraz przeglądów okresowych/rocznych. Wspieramy zespoły wewnętrzne ale też integrujemy dostawców technologii, firmy serwisowe oraz podwykonawców w celu pełnej digitalizacji procesu utrzymania ruchu. Uzupełnieniem są rozwiązania dla zakładów obszaru Energetyki Ekologicznej. Przyśpieszamy analizę i optymalizację pracy takiego zakładu jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo procesowe.

W każdym przypadku wspieramy naszych Klientów przez cały etap wdrożenia i eksploatacji naszych rozwiązań. Ciągle również udoskonalamy nasze systemy i co kilka tygodni udostępniamy nowe wersje dla wszystkich instalacji.

Przykładowe realizacje przedstawiają jedynie pojedyncze wdrożenia z poszczególnych obszarów, które ułatwiają zapoznanie się z tym, w czym możemy pomóc. Zawsze dostosowujemy funkcje do istniejącego w danym przedsiębiorstwie procesu.

  • Nadzór nad montażami – budowa bloku 1075MW w elektrowni w Kozienice – wsparcie zespołów prowadzących prace elektryczne. Za pomocą spójnego rozwiązania obejmującego identyfikatory kablowe, bębny, rejestrację na placu budowy oraz integrację z rozwiązaniami informatycznymi generalnego wykonawcy, zdjęliśmy z głowy inżynierów budowy ciągły proces nadzoru, uzupełniania i korygowania statusu i postępu prac. Sumarycznie na projekcie, którym zarządzaliśmy przepracowano ponad 720 tysięcy roboczogodzin. Zbudowano w trudnych warunkach ponad 100 km tras kablowych. Użyto ponad 1700 bębnów kablowych. Ułożono i podłączono 22 000 odcinków kabli o łącznej długości ponad 1300 km oraz wykonano pomiary końcowe dla 95% ułożonych odcinków kabli.
  • Zarządzanie dostawami/dzierżawą – obszar szalunków dla firmy Budimex – w którym zajmujemy się zarządzaniem pracami szalunkowymi, obsługujemy pełną kontrolę nad kosztami dostaw i zwrotów, generujemy szczegółowe, miesięczne rozliczenia finansowe dla dostawców oraz podwykonawców i kontrolujemy budżet, realizację i postęp prac.
  • Zakłady przemysłowe – dla zakładów przemysłowych, takich jak Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie, wdrażamy rozwiązania wspierające proces utrzymania ruchu ale również nadzoru nad produkcją i planem produkcji, zgodnością z pozwoleniem zintegrowanym i wszelkimi aspektami procesowymi. W systemie zinwentaryzowano prawie 2 tysiące urządzeń. Ponad 30 tys. urządzeń składowych (aparatura) zaimportowanych od danych producentów i powiązanych z dokumentacją. Ponad 10 tys. obchodów i inspekcji zrealizowanych przez wiele lat eksploatacji rozwiązania.
  • Budowa/Zarządzanie budynkiem dla Polskiego Klastra Budowlanego – Budynek BIM, w którym opracowano i sprawdzono kompletne rozwiązanie integrujące proces budowy i etap zarządzania nieruchomością. Zintegrowano środowiska AMAGE, Catenda Hub (CDE) poprzez interfejsy programistyczne ułatwiając wymianę informacji i transfer danych. Użytkownik miał pełny wgląd w model 3D w trakcie przeglądania zadań w AMAGE. Wdrożono pełny system Facility Management na bazie rozwiązań AMAGE do zarządzania budynkiem i dostępem do informacji eksploatacyjnej.
  • Produkcja i montaże – dla Mostostal Zabrze Realizacje Przemysłowe wdrożono i objęto nadzorem proces konstrukcji i budowy komponentów orurowania w zakładzie produkcyjnym z pełnym śledzeniem obiegu materiałów a następnie AMAGE wspiera proces montażu w instalacji docelowej z nadzorem nad poszczególnymi etapami w międzynarodowych środowiskach podwykonawców.

 

Plany na przyszłość

Ciągle rozwijamy nasze rozwiązania. W poprzednim roku intensywnie pracowaliśmy nad połączeniem naszego rozwiązania z systemami zarządzającymi procesem BIM i środowiskami CDE. W tym roku rozwijamy nasze wewnętrzne możliwości w tym obszarze, co powoduje, że bezproblemowo łączymy się z oprogramowaniem naszych Klientów, ale też zapewniamy pełną wizualizację modeli budynków w systemie przeznaczonym dla etapów utrzymania budynku/zakładu. Włączamy do analizy dokumentacji i struktury budynku rozwiązania z obszaru AI (LLM/RAG). Rozbudowując poszczególne moduły i zapewniając spójną platformę oprogramowania zamierzamy budować za jej pomocą rozwiązania klasy IWMS/CAFM dla coraz to bardziej wymagających inwestycji budowlanych.

 

 

 

Logotypy: Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolita Polska, PARP, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Adres:

Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe

Polski Klaster Budowlany

Polski Klaster Budowlany Prosta Spółka Akcyjna

ul. Pułkowa 11A, 15-143 Białystok

Tel./fax (85) 652 61 07
biuro@polskiestowarzyszenie.pl

Dane rejestrowe:

NIP: 542-290-15-67
REGON: 052252089
KRS: 0000221615

SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Konto bankowe:

Bank Spółdzielczy O/d w Zaściankach 07 8060 0004 0842 5276 2000 0010

© 2023 Polski Klaster Budowlany. Wszelkie prawa zastrzeżone.